املاک و مستغلات در ترکیه

آژانس املاک ماکسیموس ترکیه که یکی ازمجرب ترین شرکتهای تهیه املاک در ترکیه بوده که مفتخر به ارائه خدمات گسترده می باشد

املاک و مستغلات در ترکیه

آژانس املاک ماکسیموس ترکیه که یکی ازمجرب ترین شرکتهای تهیه املاک در ترکیه بوده که مفتخر به ارائه خدمات گسترده می باشد

  • ۰
  • ۰

تفاوت بخش آسیایی و اروپایی استانبول

 

آسیا در مقابل بخش اروپایی استانبول
طرف آسیایی قدیمی تر از طرف اروپایی است. قبل از ساخت بیزانس، شهرکهایی در اطراف کادیکوی ، فیکیرتپه (یک محاصره در محدوده ناحیه کادیکوی) و پندیک وجود داشته است.
طرف اروپایی تاریخی تر از طرف آسیا است. قسطنطنیه که منطقه ای در داخل دیوارها بود ، در دوره روم و عثمانی مرکز شهر بود. شهرهایی از طرف آسیا روستاهای این شهر بودند تا اینکه کشتی در قرن نوزدهم آغاز شد. یکی دیگر از دلایلی که طرف آسیایی به اندازه طرف اروپایی از اهمیت تاریخی برخوردار نیست این است که ، به عنوان مثال ، سنگ های دیواره های اطراف کادیکوی به طرف دیگر منتقل شده و در ساخت ساختمان های عمومی استفاده می شود. بنابراین ، بسیاری از بناهای تاریخی در سمت آسیا باقی نمانده است.
به دلیل اینکه طرف اروپایی همیشه مرکز تجارت ، تجارت و صنعت بوده است ، طرف اروپایی بیشتر از طرف آسیا است. آنها می گویند طرف آسیایی خوابگاه شهر است.
طرف اروپایی بیشتر "اروپایی" یا "غربی تر" تلقی می شود. با توجه به اینکه مرکز شهر همواره طرف اروپایی بوده و مستعمرات اروپایی نیز در این سمت بوده اند ، درست است که از نظر ظاهری طرف اروپایی را اروپایی یا غربی تر بدانیم.
طرف آسیا سبزتر از طرف اروپاست.
خطوط اتوبوس عمومی از طرف اروپایی دو برابر بیشتر از سمت آسیا است در حالی که خطوط قطار یک و نیم برابر بیشتر از طرف اروپایی است.
طرف آسیا با تپه هایی مانند آیدوس تپسسی و کاملیکا تپسی بالاتر از طرف اروپایی است.
خط ساحلی در سمت آسیا نسبت به طرف اروپائی از نظم و زیبایی بیشتری برخوردار است. در طرف آسیا فضای بیشتری برای دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری از کادیکوی شروع شده و در امتداد Fenerbahce ، Caddebostan ، Bostanci تا Maltepe ادامه دارد.


 

میزان جرم و جنایات در طرف آسیا کمتر از طرف اروپایی است.
تعداد هتل های طرف اروپایی بیشتر از سمت آسیا است زیرا طرف اروپایی مرکز جاذبه های تجاری ، تجاری و گردشگری است.
مراکز ورزشی ، استادیوم ها بیشتر از طرف آسیا در سمت اروپا قرار دارند. تیم آسیایی در ورزشگاه کادیکووی و فرمول 1 استادیوم سوکروو ساراچوگو (Fenerbahce SK) دارد.

طرف اروپایی دارای مراکز خرید بیشتری نسبت به طرف آسیایی است.

مغازه فروشی در استانبول بیشتر در بخش اروپایی آن جایی که مرکز اقتصاد استانبول می باشد قرار می گیرند.
بیشتر کانال ها و مطبوعات تلویزیونی در ضلع اروپایی واقع شده اند.
طولانی ترین خط مترو در سمت آسیا احداث شده است.
زندگی شبانه نسبت به طرف آسیایی از طرف اروپا فعال تر است.
سه لیگ فوتبال در لیگ ترکیه بازی می کنند: Besiktas JK ، Galatasay SK و Kasimpasa SK. Fenerbahce SK تنها تیم فوتبال استانبول است که در سمت آسیا بازی می کند و در لیگ فوتبال ترکیه بازی می کند.
در طرف آسیا مدارس نظامی بیشتر از طرف اروپایی وجود دارد.
طرف آسیایی بزرگترین گورستان ، نه تنها در استانبول ، بلکه در سرتاسر ترکیه نیز وجود دارد.
پردیس های دانشگاهی بیشتر از طرف آسیایی در سمت اروپا وجود دارد.
دانشگاه مارمارا ، تنها دانشگاه جهان است که در دو رشته قرار دارد و بر اساس طرف آسیایی است.
برای رسیدن به طرف اروپایی ، مجبور نیستید برای ورود به طرف اروپایی هزینه پرداخت کنید ، در حالی که برای رسیدن به سمت آسیا باید هزینه پرداخت کنید.

آپارتمان های لوکس در استانبول بخش آسیایی بیشتر هستند.
اولین شهر ترکیه در استانبول آنادولوهیساری در سمت آسیا است.
اولین مسجدی که در استانبول ساخته شده است در کاراکوی از طرف اروپایی قرار دارد: Arap Camii (ساخته شده در سال 717 توسط مستعمره Genoeses)
هر دو طرف فرودگاه بین المللی دارند. آتاتورک هاوالیمانی در سمت اروپایی و صبیحه گوکچن در سمت آسیا.
هر دو طرف یک مارینا دارند. آتاکوی در سمت اروپایی و کالامیس ، فنرباغچه در سمت آسیا. به زودی یک مارینا دوم در Pendik در سمت Aasian باز خواهد شد.
هر دو طرف یک خیابان محبوب دارند. Istiklal Caddesi در ضلع اروپایی یک خیابان کیهانی و فرهنگی بسیار تاریخی ، تاریخی ، کیهانی است که بین تاکسیم و کاراکوی واقع شده است ، باغتاد کاددی در ضلع آسیایی یک خیابان بسیار مدرن است که امروز بین Kadikoy و Bostanci واقع شده است. Bagdat Caddesi یک خیابان مدرن است اما واقعاً یک جاده بسیار قدیمی برای عملیات شرقی ارتشهای رومی و عثمانی است. به همین دلیل به آن خیابان بغداد گفته می شد.

  • ۹۸/۱۱/۱۷
  • ihsani cosguner

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی