املاک و مستغلات در ترکیه

آژانس املاک ماکسیموس ترکیه که یکی ازمجرب ترین شرکتهای تهیه املاک در ترکیه بوده که مفتخر به ارائه خدمات گسترده می باشد

املاک و مستغلات در ترکیه

آژانس املاک ماکسیموس ترکیه که یکی ازمجرب ترین شرکتهای تهیه املاک در ترکیه بوده که مفتخر به ارائه خدمات گسترده می باشد

  • ۰
  • ۰

دریاچه های استانبول

دریاچه ها و رودخانه های استانبول
قسطنطنیه کهن (شهر استانبول امروزی) بودن یک شهر بزرگ و مهم ، در گذشته همیشه در معرض حملات و محاصره دشمنان بود. بنابراین ، کار تأمین آب و توزیع آن همیشه در صدر فهرست اولویت های حاکمان شهر قرار داشته است. به عنوان مثال ، رومی ها قنات ها را ساختند ، بیزانسی ها مخازن را بنا کردند ، و عثمانی ها سدها و مراکز توزیع بیشتری مانند منطقه ناحیه تاکسیم ساختند.

امروزه چیزی تغییر نکرده است ، آب همیشه اولویت این شهر عظیم است. در استان استانبول سه دریاچه اصلی وجود دارد: Terkos ، Kucukcekmece و Buyukcekmece. این دریاچه های متوسط ​​زمانی شکل گرفتند که قرن ها پیش دره ها از آب سیل شدند. دریاچه ترکوس از دریا قطع شد ، بنابراین دارای آب شیرین است ، اما دریاچه های Kucukcekmece و Buyukcekmece هنوز به دریا متصل هستند ، بنابراین این مناطق کمی آب شور دارند.

 

دریاچه ترکوس
در 50 کیلومتری شمال استانبول در ساحل دریای سیاه قرار دارد و مساحتی 25 کیلومتر مربعی دارد و توسط جنگلهای کوچک احاطه شده است. این دریاچه توسط رودخانه Istiranca تغذیه می شود بنابراین آبهای آن تازه است. این یکی از منابع اصلی آب شیرین استانبول با استفاده از لوله های عظیم متصل به مرکز توزیع آب اصلی شهر است. در صورت نیاز آب بیش از حد دریاچه در دریا تخلیه می شود. در نزدیکی دریاچه ، دهکده کوچکی وجود دارد که دارای همین نام دریاچه است. ماهیگیری با آب شیرین و شکار غاز نیز با مقررات ویژه در دریاچه Terkos و اطراف آن امکان پذیر است. چندین هتل کوچک به سبک کشور در اطراف آن وجود دارد و بسیاری از افراد محلی را به خصوص در تعطیلات آخر هفته تابستان جذب می کند.

 

دریاچه Kucukcekmece
در 20 کیلومتری غرب مرکز شهر در سواحل دریای مرمره واقع شده است و مساحت آن 16 کیلومتر مربع است. این گیاه توسط جریان های سازلی ، هادیمکوی و ناککاسدیر تغذیه می شود و با یک کانال کوچک در زیر موج شکن به دریا وصل می شود. دریاچه کوکوکسکمچه دارای آبهای کم عمق (عمیق ترین بخش آن حدود 20 متر) و برخی صید نیز امکان پذیر است ، اما متأسفانه به دلیل متراکم زیست محیطی انسانی و توسعه صنعتی بدون کنترل ، در 20 سال گذشته با آلودگی خطرناک روبرو شده است. هموطنان زیادی هستند که این مکان را جهت خرید ویلا در ترکیه انتخاب می کنند.

 

دریاچه Buyukcekmece
در 35 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر استانبول در محله میمار سینان ، در نزدیکی منطقه بیلیکدوزو در کنار دریای مرمره قرار دارد. این دریاچه با مساحت 12 کیلومتر مربع با آبهای کم عمق (عمیق ترین بخش آن حدود 6 متر) است که توسط جریان کاراسو تغذیه می شود. Buyukcekmece با یک سد از دریای مرمره جدا شده و به عنوان یک مخزن شهر خدمت می کند. ماهیگیری وجود دارد اما اخیراً این دریاچه در اثر آلودگی ناشی از شهرکهای انسانی و مناطق صنعتی در معرض خطر است. ویلا لوکس در ترکیه را می توان کنار این دریاچه نیز پیدا کرد

 

دریاچه های سد
همچنین برخی از دریاچه های سد کوچک در اطراف استانبول وجود دارد که به عنوان یک مخزن آب این شهر عمل می کنند. مشهورترین آنها دریاچه المالی ، دریاچه عمرلی ، دریاچه علیبی ، دریاچه دارلیک ، دریاچه سازلیدر و دریاچه ایساکوی است. حتی اگر مقررات سختگیرانه ای در مورد ساخت و ساز در نزدیکی این منابع آب وجود داشته باشد ، هنوز مسکن های غیرقانونی وجود دارد که میزان خاصی از آن را تهدید می کند.

 

  • ۹۸/۱۱/۱۶
  • ihsani cosguner

نظرات (۱)

  • بهداد فروزش
  • شما فوق العاده هستید 🌹

    -

    مارا به رنگ نسوز، رنگ اپوکسی و اسپری رنگ نسوز می شناسید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی